Agent nieruchomości – czy warto skorzystać z pomocy specjalisty?
Data publikacji 26 kwietnia 2021Sprzedaż nieruchomości to trudne zadanie. Wymaga znajomości lokalnego rynku oraz technik sprzedażowych. Przed podjęciem decyzji o sprzedaży nieruchomości należy zastanowić się, czy zrobimy to samodzielnie czy z pomocą biura nieruchomości. Agent nieruchomości czy warto korzystać z pomocy specjalisty?
Jak się pokazać?
Nie zależnie od tego, czy sprzedajemy dom czy mieszkanie ilość ofert na rynku może zaskoczyć osoby, które na co dzień nie mają nic wspólnego z rynkiem nieruchomości. Konkurencja jest bardzo duża, a inwestorzy mogą dowolnie wybierać wśród licznych propozycji.
Pierwszym pytaniem, na które trzeba sobie odpowiedzieć, przystępując do sprzedaży nieruchomości jest, czy warto skorzystać z pomocy specjalisty. Warto pamiętać, że najważniejszym elementem sprzedaży jest sporządzenie oferty, które skłoni klientów do obejrzenia naszej nieruchomości.
Zdjęcia są najpoważniejszym elementem oferty. To dzięki nim klient zwraca uwagę na mieszkanie lub dom. Eleganckie wnętrza, które nie są prześwietlone, niedoświetlone lub źle skadrowane przyciągają uwagę. Nieumiejętnie zrobione zdjęcia mogą zniechęcić inwestorów do obejrzenia nieruchomości.
Zastanawiając się, czy warto korzystać z pomocy pośrednika nieruchomości nie można zapomnieć o konieczności przygotowania nieruchomości do sprzedaży. Wykwalifikowany pośrednik zwróci uwagę, na mankamenty nieruchomości, pomoże podkreślić jej zalety tak, by mieszkanie lub dom wydawały się atrakcyjne dla inwestora.
Formalności – jak przez nie przebrnąć?
Zastanawiając się agent nieruchomości czy warto korzystać z pomocy warto pamiętać o kolejnym etapie transakcji, jakim jest zgromadzenie dokumentów niezbędnych do podpisania umowy notarialnej kupna-sprzedaży.
Bardzo ważne jest szybkie zgromadzenie dokumentów tak, by nie straciły ważności. Trzeba również wiedzieć, gdzie można poszczególne dokumenty otrzymać.
Niezbędny jest wypis z ksiąg wieczystych, zaświadczenie z administracji o niezaleganiu z opłatami czynszowymi. Kolejnym zaświadczeniem jest dokument z Urzędu Miasta o niezaleganiu z podatkiem od nieruchomości. Na dzień aktu notarialnego niezbędny jest również dokument o wymeldowaniu wszystkich osób z lokalu. Taki dokument otrzymamy w Urzędzie Miasta.
Samodzielna sprzedaż mieszkania lub domu jest możliwa. Wymaga oczywiście wiele pracy i pochłania bardzo dużo czasu. Warto zastanowić się, czy współpraca z profesjonalnym biurem nieruchomości nie jest dużo korzystniejsza niż samodzielne poznawanie lokalnego rynku nieruchomości. Warto pamiętać, że czas gra decydującą rolę w procesie sprzedaży. Im szybciej nieruchomość zostanie sprzedana, tym korzystniejsza jest transakcja.